Bu ayın başlarında, SpaceX Mürettebat Dragon başarılı bir güvenlik sistemleri test gerçekleştirdi Başlat Durdur Sistemi (LAS) bir acil durumda güvenlik kapsülü taşıyacak. Bu hiç şüphesiz büyük bir geleceğin uzay yolcuları konfor, ama ne zemin mürettebat ya da hakkında astronotlar acil bir durum meydana kapsülün içinde değilse nedir? Onları korumak ve tehlikeyi uzaklaştırdı onları hızlandırmak için, NASA yaklaşan insanlı görevler için bir tahliye taşıyıcısı olarak 45.000 £ (20.412 kg) MRAP zırhlı araç test ediyor.
Patlamak üzere olduğunu bir roket korkunç bir şeydir. Bir roket temelde bir dev bomba olduğundan, en iyi yer, bir acil durum, bir pil ve teller bir çift ile sadece birisi olsa bile, neden uzaya kontrolü her zaman ağır bir sığınakta bulunan veya o, hangi hiçbir yerde yakın olmak olabildiğince uzak olarak fırlatma alanından.
Zemin mürettebat için, diğer taraftan, bu tekme-in havai fişek önce en yakın blockhouse cehennem, güvenlik açmasında veya foxhole gibi çalışan meselesi. Roketler V2S ve WAC onbaşı vardı gönderilen, ancak ABD insanlı uzay programının başlangıcı yeni bir büküm ekleniyor bu yeterince kötüydü. roketler büyük ve daha büyük elde edildi ve bunların kapsüller içine almak astronotlar özellikle rahat olduğundan daha zaman (ve tam yakıtlı roket) başlatmak için portal yakın üzerine kalabalık ekipleri sahip anlamına geliyordu.
Son yarım yüzyıl içinde, tahliye sistemlerinin bir dizi NASA tarafından kullanılmaktadır. Alan Çoban Merkür Redstone 3 göreve bir vinç ve sepet kullanıldı ve daha ayrıntılı bir tahliye sistemi portaldaki kuruldu Apollo fırlatma yastıkları. NASA Saturn V patladı, eğer 3 Temmuz 1969 tarihinde havaya uçurdu Sovyet N-1 Ay roket veya eşdeğer bir yarım kiloton atom bombası iki katı yıkıcı olacağını tahmin. Bu geniş bir ateş topu bir mil dörtte üretilen olurdu ve bir patlama etrafında mil için her şeyi öldürürdü. Getting away yüzden Satürn V fırlatma rampası altında bir kauçuk kaplı odada 40 ft (12 m) giden 200 ft (61 m) slayt kuruldu, bir seçenek değildi. Bunun arkasında büyük yaylar ayarlanır ve 20 kişi ve yeterli yiyecek, su için ağır yastıklı emniyet koşum donanımlı sandalyelerle döşenmiş çelik, beton ve kum bunker kapatılmış 6 (15 cm) çelik kapı, oldu kurtarıcılar onları çıkardı ederken, hava canlı ve 24 saat boyunca rahat tutmak için.
Uzay mekiği için, NASA da yangın geciktirici köpük püskürtülür bungee kordonlar kümesi tarafından yakalanmış olacağını patlama bölgesinden, dışarı astronot ve mürettebat taşıyan bir slayt tel sepet sistemi, benimsemiş, daha sonra değiştirilmiş bindirildiğini Vietnam dönemi M113 (umarım) güvenlik onları alacağı personel taşıyıcı, zırhlı. Planlanan için Ekip Ejderha ve CST-100 , en sonunda, 2017 yılında başlaması ve beklenen başlattı Uzaya Fırlatma Sistemi ve Orion , NASA kurtarılanlar 1.300 ft (396 m) taşımak için Servis tahliye planı yaratıyor, ancak yükseltme kararı aldı Savunma Mayına Karşı Korumalı (MRAP) aracın eski Bölümü ile tahliye araç. Irak Savaşı için oluşturulmuş, bu araçlar için özel 50 mph (80 km / s) hız seyir ile, IED ve diğer tehditlere karşı patlama hasarı dayanacak şekilde tasarlanmış, ancak daha hızlı ve daha eski M113'ün daha duyarlı vardır.
Fikir MRAPs lansman gününde slayt tel dibinde ayakta ve bir şey yanlış giderse, astronotlar ve mürettebat can ya barınak daha olası, içinde veya bir helikopter pisti tehlike bölgesinden çıkarmak veya olacaktır Hastane. MRAPs özel NASA'nın Yer Sistemleri Geliştirme ve Operasyon Programı tarafından değiştirilen ve beyaza boyanmış oylandı. Hız bir patlama hayatta anahtarıdır, bu nedenle MRAP arka girmek için adımlar kurtarılanlar içinde yerine tırmanış çalışmasına izin vermek için bir rampa ile değiştirilir ediliyor.
MRAPs şu Space at zamanlama testleri Cape Canaveral Hava Kuvvetleri İstasyonu'ndan, Florida Kompleksi 41 başlatın geçiyor. Boeing, NASA'nın Ticari Ekip Programı, Birleşmiş Lansmanı İttifak ve Özel Havacılık Service mühendisleri içeren testler hız ve araçların manevra kabiliyeti yanı sıra trialling birincil ve ikincil tahliye yolları belirlemek için vardır. NASA, bugüne kadar MRAP hızlı kanıtlanmış ve beklenenden daha sessiz, ama daha simülasyonlar ve analiz tam elbise provası programlamadan önce gerekli olacak söylüyor.
"O güvenli olacak nerede ped bir kişiyi almak için ne kadar sürer bilmek mürettebat için bizim risk azaltma kritik olduğunu" Ticari Crew, eski mekik testi direktörü Steve Payne diyor. "Sen istediğin bir harita üzerinde çizgiler çizebilirsiniz ama senin kadar çıkmak ve gerçek yaşam koşullarında Tabii ki,. Bildiğini sanıyorsun bilmiyorum koşmak, ama sen bilmiyorsun." Aşağıdaki Video Cape Canaveral de MRAP rollout gösterir
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder