13 Haziran 2015 Cumartesi

Seçici odaklanma

Seçici odaklanma diğer parçaları de-vurgularken resmin küçük bir bölümü izleyicinin dikkatini yönlendirmek için kullanılabilir. Eğim ile, etki geniş kullanılarak elde farklıdır f yatırma sayısı. Normal bir kamera ile PoF ve DOF görüş hattı diktir; tilt, PoF görüş hattı neredeyse paralel olabilir ve DOF çok dar olabilir ama sonsuza uzatabilirsiniz. Böylece kameradan çok farklı mesafelerde bir sahnenin parçaları keskin kılınabilir ve seçmeli odak kameradan aynı mesafede bir sahnenin farklı yerlerine verilebilir. [ 9 ] Tilt, alan derinliği olan kama şeklinde . Altında yukarıda belirtildiği gibi Tilt , eğim büyük miktarda ve küçük kullanılarak f küçük bir açısal DOF verir sayısı. Amaç kameradan esasen aynı mesafede farklı nesnelere seçici odak sağlamak için ise, bu yararlı olabilir. Ancak birçok durumda, seçici odaklama eğim etkin kullanımı keskin yanı sıra Vincent Laforet ifade ettiği gibi, keskin olmayan ne kadar ne olduğu dikkatli bir seçim gerektirir. [ 10 ] tilt da POF konumunu etkilediğinden, bu olmayabilir tilt büyük miktarda kullanmak mümkün ve PoF tüm istenen noktaları geçmesine var. Sadece bir nokta keskin olması ise, bu bir sorun olmayabilir; Bu binaların bir satırda bir bina vurgulamak isteniyorsa, örneğin, eğim ve f -sayısı keskin alanın genişliğini ve keskin hangi bina belirlemek için kullanılan odağı denetlemek için kullanılabilir. Keskin iki veya daha fazla puan olması isteniyorsa ancak (örneğin, kameradan farklı mesafelerde iki kişi), PoF her iki puan içermeli ve genellikle de DOF kontrol etmek eğimini kullanarak bu süre elde etmek mümkün değildir . Seçici odaklanma kullanarak eğim gibi Sinemada görünen Azınlık Raporu (2002). Görüntü yönetmeni Janusz Kamiński o kadar çok dijital olumsuz etkisi ve dijital post-prodüksiyon için tilt-shift lensler kullanarak tercih "diyor Organik görünmüyor." [ 11 ]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder